niedziela, 25 sierpnia 2013

Rekord Wyszogrodzkiej - 7.111 s. Night Power po raz drugi w Płocku

Rok temu podczas rozegranej w Płocku jednej z rund "Night Power" - cyklu legalnych wyścigów samochodowych na 1/8 mili furorę robił Jan Niemcewicz w fiacie 126 p, który z powodzeniem konkurował w klasie street plus z prowadzącymi corvetty i lexusy rywalami. W tym roku, kiedy do Grodu Krzywoustego trafiła finałowa runda Grand Prix "Night Power" w roli podobnego śmiałka w klasie turbo FWD wystąpił Dawid Larnik jadący wiekowym oplem corsą. Nie udało mu się zejść z czasem poniżej ośmiu sekund, ale 8.394 sek. na 1/8 mili, tym razem wzdłuż ulicy Wyszogrodzkiej (między Armii Krajowej, a Jana Pawła) musi robić wrażenie. Rekord trasy i tegorocznej edycji Night Power, ale nie rekord trzyletniego ścigania, wykręcił w Płocku Łukasz Lamik na ponad sześćsetkonnym volkswagenie Golfie II, pokonując 1/8 mili w 7.111 s. 


W przeciwieństwie do imprezy sprzed roku, tym razem trzeba było zapłacić za wejście nie tylko na trybunę VIP, ale także na teren zawodów. A i tak ciężko było dopchać się do barierki wzdłuż trasy. Fanów motoryzacji i ścigania się według prostych reguł w Płocku nie brakuje. Tym razem jednak było mniej płockich załóg i choć liczba zawodników była zbliżona (ok. 70), zabrakło jakby różnorodności wśród startujących maszyn. 

Tradycyjnie imprezie towarzyszyły "Before" and "After" Party, koncerty zespołów muzycznych prezentujących różne style, jak również pokazy kaskaderów. Niewątpliwą atrakcją i nowością w Płocku był start dodatkowej klasy motocykli "Speedbike". Około północy, na koniec imprezy, po podliczeniu punktów wręczono nagrody za cały tegoroczny cykl (4 wyścigi). Czek na 10 tysięcy złotych odebrał Michał Pyrka ścigający się w klasie... mini. 

Wyniki - runda finałowa Night Power 2013 GP – 24.08.2013 Płock - klasa mini: 1. Dominik Jatczak (fiat cinqueocento) - czas: 9.408; 2. Michał Pyrka honda crx - 9.456; 3. Maciej Wypych (honda civic) - 9.530. Klasa diesel: 1. Krzysztof Nosarzewski (volkswagen golf) - 8.168; 2. Łukasz Dąbrowa (seat ibiza) - 8.412; 3. Maciej Grabarz (bmw E90) - 8.429. Klasa turbo FWD: 1. Dawid Larnik (opel corsa R32 Turbo) - 8.394; 2. Piotr Sawczenko (honda civic) - 8.542; 3. Dariusz Rejkowski (honda crx) - 8.840. Klasa street plus: 1. Alan Kaszyński (lamborghini gallardo LP 560-4) - 8.007; 2. Piotr Malczewski (corvetta Z06) - 8.453; 3. Jerzy Urbański (bmw E30) - 8.804. Klasa street: 1. Marcin Koziorzemski (honda crx) - 8.644; 2. Michał Mironowicz (honda crx) - 8.966; 3. Arkadiusz Wisiński (honda civic type R) - 9.012. Speedbike: 1. Piotr Czekański (suzuki gsx-r) - 7.097; 2. Jacek Mroczek (suzuki hayabusa) -  7.180; 3. Radosław Owerczuk (yamaha vmax) - 7.384. Klasa turbo RWD/AWD: 1. Łukasz Lamik (volkswagen golf II) - 7.110; 2. Piotr Romanik (subaru impreza) - 7.423; 3. Krzysztof Krawczuk (volkswagen golf) - 7.457. Klasa open: 1. Zbigniew Brach (nissan gt-r) - 7.796; 2. Piotr Romanik (subaru impreza) - 7.807; 3. Michał Stec (opel corsa A) - 8.161

Klasyfikacja koncówa Grand Prix 2013: 1. Michał Pyrka; 2. Piotr Malczewski; 3.  Piotr Sawczenko.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza