wtorek, 17 lipca 2012

Rekord Night Power w Płocku

Echa legalnego nocnego ścigania pod szyldem Night Power Grand Prix 2012 długo jeszcze będą pobrzmiewać i to nie tylko w okolicach ulicy Mickiewicza, na której odbyły wyścigi na 1/8 mili. Aż dwunastu z 69 startujących kierowców przejechało ten dystans w czasie poniżej dziewięciu sekund. W tym gronie znalazł się także śmiałek zasiadający za kierownicą fiata 126p - Jan Niemcewicz. W Płocku jednak padł też absolutny rekord. Łukasz Lamik startujący w klasie turbo RWD/AWD volkswagenem golfem "dwójką" pokonał 1/8 mili w czasie 7 sek i 7 tysięcznych sekundy. Szybsza była tylko reklamowana jako najszybszy samochód w Europie corvette vtg, która przejechała ulicą Mickiewicza w celach pokazowych. 


Co ciekawe w zawodach mogli startować wszyscy - zawodowcy, amatorzy i kto tylko chciał. Wystarczyło uiścić stosunkowo niewielkie wpisowe. I zdecydowaną większość na starcie stanowiły samochody z rejestracjami zaczynającymi się od liter WP i WPL, choć oficjalnie reprezentujący miasto Płock lexus miał rejestrację z literkami NO. 

Jednak nawet ten krótki odcinek na którym rozegrano zawody bardzo szybko weryfikował przygotowanie zarówno pojazdu, jak i kierowcy do zawodów. Każdy, jak żartował jeden z płockich kierowców - amatorów, mógł się przekonać ile koni mechanicznych mu już "zdechło", a ile przybyło od ostatniej przeróbki silnika. Niespodzianek raczej zatem nie było, jeśli nie liczyć wyczynu miłośnika małego fiata, którego czas przejazdu 8.822 sek. bardzo długo był najlepszy. Marki jakie pozostały w pokonanym przez "malucha" polu lepiej przemilczeć. Ale wypada też wspomnieć, że pod tylną klapą sztandarowego produktu motoryzacyjnego PRL nie znajdował się słynny czterosuw produkcji FSM.

Niespodzianki nie sprawił kierowca poloneza atu, który pojawił się na starcie w klasie turbo RWD/AWD, zajmując przedostatnie miejsce. Również rekordzista okazał się być dobrze znanym organizatorom zawodów, a jego golf ledwie mieścił zamontowany z tyłu, zajmujący także przestrzeń tylnej kanapy silnik.

W parku maszyn miłośnicy motoryzacji mogli podziwiać także inne dziwolągi i nie tylko. Największe zainteresowanie wzbudziły oczywiście dwa superszybkie auta ze specjalnymi turbosprężarkami niwelującymi efekt tzw. turbodziury, osiągające niesamowite prędkości - chevrolet i corvette VTG. Samochody te wyposażone w spadochrony wspomagające hamowanie były w stanie osiągnąć prędkość ponad 300 km/h, chociaż na Mickiewicza w Płocku nie miały wystarczająco dużo miejsca by się rozpędzić i bezpiecznie zatrzymać. Spadochrony pozostały zatem w bagażnikach, ale podczas ich pokazu nie zabrakło klasycznego dymu za pojazdem, pisku opon i czarnych śladów na asfalcie. 

Jasne reguły zawodów - wygrywał najlepszy, podział na klasy spowodowały, że impreza była wyjątkowo widowiskowa. Na tyle, że kibice, którzy musieli za przyjemność oglądania zapłacić mieli pretensje do organizatorów za zbyt drogie wejściówki na trybunę VIP, która w efekcie nie została wypełniona do końca. 

W Płocku gościła druga runda tegorocznego cyklu Night Power Grand Prix. Pierwszą rozegrano w Olsztynie. Kolejna odbędzie się w drugiej połowie sierpnia w Łomży, a finał zaplanowano na 1 września w Gdyni.


Wyniki
Klasa diesel: 1. Łukasz Dąbrowa (seat ibiza) - czas: 9.161 sek.; 2. Marceli Zieliński (seat ibiza) -9.313; 3. Krzysztof Nosarzewski (volkswagen golf) - 9.397.
Klasa diesel plus (poza konkurencją): Michał Gałon (audi A5) - 8.659.
Klasa mini: 1. Michał Pyrka (honda civic) - 10.597; 2. Mateusz Nożyński (honda civic) - 10.868; 3. Rafał Owsik (volkswagen polo) - 11.464.
Klasa street: 1. Arkadiusz Wisiński (honda civic) - 9.541; 2. Rafał Śpionek (honda civic) - 10.161; 3. Piotr Niedziałkowski (honda civic) - 10.323. 
Klasa street plus: 1. Piotr Malczewski (chevrolet corvette Z06) - 8.619; 2. Jan Niemcewicz (fiat 126p) - 8.822; 3. Konrad Łuniewski (lexus IS-F) - 8.930. 
Klasa turbo FWD: 1. Mateusz Michalak (honda civic) - 8.838; 2. Piotr Sawczenko (honda civic) - 9.044; 3. Dawid Pietrzak (nissan sunny) - 9.099. 
Klasa turbo RWD/AWD: 1. Łukasz Lamik (volkswagen golf II) - 7.007; 2. Piotr Romanik (subaru impreza GT)- 7.417; 3. Krzysztof Matuszewski (audi S4) - 8.398. 
Klasa open: 1. Piotr Romanik (subaru impreza GT) - 7.674; 2. Piotr Malczewski (chevrolet corvette Z06) - 8.606; 3. Arkadiusz Tyc (subaru impreza)- 8.654; 4. Marek Olszewski (audi S2) - 8.676; 5. Krzysztof Nosarzewski (volkswagen golf) - 8.738; 6. Konrad Łuniewski (lexus IS-F) - 8.947.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza